Σημαντική οικονομική είδηση
προχτές ήταν η συμφωνία COSCO - HP για την μεταφορά των προϊόντων της
δεύτερης μέσω του Πειραιά. Μάλιστα μέχρι και ο Σαμαράς μετέβη στον προβλήτα της
COSCO για να δει τις
υπογραφές που έπεσαν!!!
Τα σχόλια και οι αναλύσεις διθυραμβικές. Όλοι θαύμαζαν
το γεγονός ότι η COSCO
χρησιμοποιώντας το λιμάνι του Πειραιά καταφέρνει και μεταφέρει ένα πολύ μεγάλο
όγκο εμπορευματοκιβωτίων. Εκατομμύρια μονάδες έλεγαν με θαυμασμό οι
ανταποκριτές και θα διπλασιαστούν συμπλήρωναν οι πλέον αισιόδοξοι. Μπράβο στην COSCO που κάνει τόση δουλειά.
Τώρα μάλιστα που και η HP
θα περνά από εδώ τα εμπορεύματα για την Ευρώπη ποιος τη χάρη μας. Απίστευτη
εξέλιξη για στο λιμάνι και άλλα τέτοια χαρμόσυνα και συνταρακτικά. Ζήτω η COSCO!
Η αλήθεια είναι ότι μέσα στη
μιζέρια που μας δέρνει τον τελευταίο καιρό έχουμε χάσει τον μπούσουλα.
Πανηγυρίζουμε ή έτσι προβάλλεται τουλάχιστον από τα ΜΜΕ, για τα κινέζικα
εμπορευματοκιβώτια που μεταφέρονται από τον Πειραιά για την υπόλοιπη Ευρώπη λες
και εμείς τα παράγουμε ή είναι αποτέλεσμα δικιάς μας εμπορικής δραστηριότητας.
Δυστηχως αλλά πρέπει να προσγειωθούμε. Η κρατική COSCO (μη το ξεχνάμε) είναι μια από τις
μεγαλύτερες εταιρίες μεταφορών που συνδέει την Κίνα με όλο τον κόσμο. Προφανώς
λόγω του όγκου των προϊόντων που παράγει η Κίνα και μέρος αυτών διακινεί η COSCO χρειάζεται κάποια
λιμάνια να λειτουργούν για λογαριασμό της και ει δυνατόν υπό τον έλεγχό της για
την «ευκολότερη» μεταφορά τους προς τους προορισμούς. Αυτό το ελάχιστο
προσφέρει σήμερα ο Πειραιάς μέσα σε όλη τη παγκοσμιοποιημένη διαδικασία
παραγωγής κατανάλωσης, με αντάλλαγμα ένα ενοίκιο και 1000 θέσεις εργασίας.
Βλέποντας όμως τα κινέζικα
εμπορευματοκιβώτια σκέφτομαι ότι μέσα υπάρχουν προϊόντα για την παραγωγή των
οποίων εργάζονται εκατοντάδες χιλιάδες κινέζοι αποστερώντας την εργασία από
πολλούς άλλους και φυσικά και από πολλούς έλληνες. Είναι τραγικό στη χώρα μας
που έχει 30% ανεργία να πανηγυρίζουμε για τα ξένα containers. Είναι τραγικό να
πανηγυρίζουμε για τις 1000 θέσεις εργασίας που προσφέρει η COSCO και να μη σκεφτόμαστε πόσες θέσεις
εργασίας έχουν χαθεί στον τόπο μας εξ αιτία των κινέζικων προϊόντων και της
παγκοσμιοποίησης.
Ένας βιομήχανος θα πανηγύριζε την
παραγωγή τόσων αγαθών για το κέρδος που θα έχει, ένας καθαρός καπιταλιστής θα
πανηγύριζε την εμπορία των αγαθών και τα υπερκέρδη του, ένας εφοπλιστής το deal για την μεταφορά, ακόμα
και οι εργάτες που παράγουν τα προϊόντα θα μπορούσαν να επαίρονται για τη
δύναμη της εργασίας τους, αλλά να
πανηγυρίζουμε για τους σύγχρονους αχθοφόρους του λιμανιού, μου ακούγεται λίγο
σόλοικο.
Όταν μια κοινωνία φτάνει στο
σημείο να σπουδαιολογεί τέτοια γεγονότα πολύ φοβάμαι ότι δεν έχει μέλλον. Όταν
από το παγκόσμιο οικονομικό γίγνεσθαι εμείς διεκδικούμε αυτά τα ελάχιστα σε τι
μπορεί να ελπίζουμε;
Στα πλαίσια της προπαγάνδας που γίνεται υπέρ των αποκρατικοποιήσεων
λοιπόν χρησιμοποιείται και το λιμάνι. Συγκρίνουν πόσα containers διακινούσε παλιά ο Πειραιάς και πόσα τώρα. Μα καλά
σε ηλίθιους απευθύνονται. Είναι δυνατόν να συγκρίνεις τον Πειραιά που είχε
πελάτες μόνο στην Ελλάδα άντε και τίποτα Βαλκάνια με τους κινέζους που πουλάνε
σε όλο τον κόσμο. Υπήρχαν ποτέ τέτοιες ανάγκες και δεν εξυπηρετήθηκαν; Και μη ξεχνάμε ότι παλιά ο προβλήτας άνηκε
στο ελληνικό κράτος και τώρα στο κινέζικο. Δεν έχουμε αποκρατικοποίηση απλά μια
αποικία των κινέζων.
2 σχόλια:
Πεσ'τα χρυσόστομε,γιατί νομίζει κανείς και μας έχουν κάνει λοβοτομή και δεν βλέπουμε πέρα απ'το δάχτυλο που μας κουνάνε.
Αν έτσι ε νοούν την ανάπτυξη να την χαίρονται γιατί εγώ μόνο πείνα και δυστυχία βλέπω να'ρχεται!
Καλό ΠΣΚ εύχομαι!
Δυστυχώς zoyzoy μου συνεχίζουν να μας αντιμετωπίζουν σαν κρετίνους.
Ειδήσεις που θα έπρεπε να είναι στις μεσαίες σελίδες τις κάνουν πρωτοσέλιδα!
Όταν τα ελάχιστα είναι τα σημαντικά, τι μέλλον έχουμε;
Να περνάς καλά στο υπέροχο νησί σου.
Δημοσίευση σχολίου